Najczęściej zadawane pytania

Poniżej przedstawiamy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące korzystania z biblioteki.
Przypominamy, że odpowiedzi na wiele pytań można znaleźć
w naszym Regulaminie.

1.Czy do biblioteki można zapisać się zdalnie przez Internet?
Nie ma takiej możliwości. W celu zapisania się do biblioteki trzeba przyjść do niej osobiście.

2. W jaki sposób sprawdzić czy szukana przeze mnie książka znajduje się w zbiorach biblioteki?
Najłatwiej sprawdzić to poprzez katalog on-line.

3. Skąd wiadomo, że znaleziona w katalogu komputerowym książka jest w danej chwili dostępna w bibliotece?
Jeśli książka jest dostępna, jest to zaznaczone w statusie egzemplarza pod opisem bibliograficznym. Jeśli książka jest wypożyczona obok statusu podana jest data zwrotu. Miniona data również oznacza, że książka jest wypożyczona.

4. Czy mogę zamówić dostępną książkę przez katalog komputerowy?
Tak. Jeśli ktoś jest zainteresowany danym tytułem, może zamówić go za pośrednictwem katalogu online. W tym celu należy zalogować się na swoje konto, a następnie kliknąć „zarezerwuj” przy danym egzemplarzu. Jednorazowo czytelnik może mieć zamówionych 10 pozycji.
Czytelnik ma 4 dni robocze na odebranie zamówionych książek.

5. W jaki sposób zalogować się na swoje konto w katalogu biblioteki?
Aby móc ustalić dane do logowania należy poprosić, by bibliotekarka wysłała na adres mailowy Czytelnika link do aktywacji konta.
Po kliknięciu w link trzeba wprowadzić ustalony przez siebie login (jednowyrazowy) i hasło. Po ustaleniu tych danych można logować się do katalogu.

6. Czy mogę zarezerwować książkę, która jest wypożyczona?
Tak. Można to zrobić na swoim koncie w katalogu lub podczas wizyty w bibliotece, telefonicznie albo mailowo.

7. Skąd będę wiedział(a), że zarezerwowana przeze mnie książka została zwrócona i mogę ją odebrać?
Gdy zarezerwowana książka zostaje zwrócona, system wysyła do czytelnika wiadomość mailową.

8. Czy mogę wysłać do biblioteki listę poszukiwanych pozycji z prośbą o sprawdzenie, czy są one w jej zbiorach?
Tak, jednak jeśli tylko jest to możliwe, prosimy o samodzielne przeglądanie katalogu.

9. Dlaczego wypożyczając książki trzeba wypełniać rewers?
Rewers, poza danymi dotyczącymi książki, zawiera także podpis Czytelnika, który jest poświadczeniem, że Czytelnik wypożyczył
daną pozycję. Rewers jest przechowywany w karcie Czytelnika do momentu zwrotu książki.

10. Co oznaczają literowe oznaczenia przy sygnaturze?
Jeśli sygnatura posiada oznaczenie Cz, oznacza to, że dany
egzemplarz jest dostępny tylko w czytelni i nie można go
wypożyczyć do domu.
Pozostałe oznaczenia, takie jak Rp czy KPL, informują o miejscu przechowywania książki w bibliotece. Są to oznaczenia przy
książkach do wypożyczenia.

11. Jak można prolongować termin wypożyczenia książek?
Termin można przedłużyć dwukrotnie poprzez swoje konto w katalogu, a także osobiście w bibliotece, telefonicznie lub mailowo.

Aby korzystać ze strony zaakceptuj cookies. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close